Yeni Opel Grandland, yalın ve cusur tasarımı, ileri seviyede teknolojik özellikleri, pratik çözümleri, ferah iç mekanı ve tamamen elektrikli güç-aktarma sistemi seçenekleriyle öne çıkıyor. 2024 "Altın Direksiyon" ödülünün sahibi olan yeni Grandland, tamamen elektrikli, 48 volt teknolojisine sahip hibrit ve şarj edilebilir hibrit güç-aktarma seçenekleri ile üretiliyor.
Bu geniş yelpazedeki güç-aktarma sistemlerinden akıllı şarj edilebilir hibrit sisteme sahip olan Grandland Plug-in Hybrid, modelin baş mühendisi Dirk Kaminski liderliğindeki Opel ekibi tarafından teste tabi tutuldu.
Şarj edilebilir hibrit güç-aktarma sistemiyle donatılan yeni Opel Grandland’in WLTP değerleri yaklaşık 23 santigrat derece sıcaklıkta belirlenirken, model rüzgarlı ve yağmurlu bir ocak ayı sabahı 11 santigrat derece sıcaklıkta teste çıktı. Ayrıca mevsime uygun şekilde, düşük yuvarlanma direncine sahip yaz lastikleri yerine 19 inç büyüklüğündeki kış lastikleriyle, üstelik tam donanımlı GS paketi ile teste tabi tutuldu. SUV'un yakıt deposu dolu ve 17,9 kWsa'lik bataryası tam şarj edilmiş olarak yola çıktı.
Şarj edilebilir hibrit güç ünitesine sahip model, Rüsselsheim ve Frankfurt çevresindeki Ren-Main bölgesinden Ren-Neckar bölgesine uzanan tipik işe gidiş-geliş rotalarını başarıyla tamamladı. Test rotası, çeşitli sürüş koşullarını içeriyordu; akan trafikli otoyollar, dur-kalk yapılan yollar, yoğun trafik saatinin olduğu yollar, şehirlerarası yollar ve trafik ışıklı şehir içi güzergahlar. Bu gerçek yaşam testi, şirket araçlarını kullanan sürücülerin günlük deneyimlerini birebir yansıtıyor.
143 kW (192 HP) toplam sistem gücü ve 350 Nm maksimum torka sahip Grandland Plug-in Hybrid’in tek depo yakıt ve tek şarjla kat ettiği mesafe tüm beklentileri aşmayı başardı. Ortalama 80 km/saat hızla ve son derece verimli bir şekilde 100 kilometrede 4,6 litrelik karma yakıt tüketimiyle, SUV dört etapta (yasal sürüş süresi gerekliliklerine uymak için verilen molalarla birlikte) toplam 1.115 kilometre yol kat etti. Şarj edilebilir hibrit güç ünitesine sahip model, toplam mesafenin üçte birinden fazlasını, yani tam olarak 380 kilometreyi, sadece elektrik gücüyle, dolayısıyla sıfır emisyon salınımıyla tamamladı.
Testin sonunda görüşlerini aktaran Dirk Kaminski, "Grandland'in bu şartlar altında (testin sonunda sıcaklık sadece 4 santigrat dereceye kadar düşmüştü) bu kadar üstün değerlere ulaşması, her açıdan çığır açan ve günlük kullanıma tamamen uygun bir sürüş konseptine sahip bir araç yarattığımızı bir kez daha kanıtladı.” dedi.
Hibya Haber Ajansı